Důchodcův rybářský sen

10. června 2009 v 7:39 | Kocour |  Povídky z ryb
ryby
"Je začátek dubna a já se chystám na svůj první letošní rybolov, na který jsem se těšil celou zimu. Připravuji si své speciální kaprařské pruty "Carp Carpík" od firmy Karpič prodejní cena á 8.000 korun, vybavené navijáky od firmy "Carp keč" v ceně á 6.000 korun. Důvod proč právě tyto pruty a navijáky je jasný, v minulé sezóně, jak jsem popisoval ve svých předchozích článcích, jsem na tuto výbavu dokázal vylovit i ty největší kapry. Navijáky jsou vybaveny vlascem 0.30 od stejné firmy jako uvedené navijáky.


Jako návnadu samozřejmě používám boilie od firmy "Slopek" v zanedbatelné ceně 400 korun za kilogram a speciální vnadící směs od téže firmy v ceně za pouhých 100 korun za jeden kilogram.

Signalizátory záběru používám pouze od firmy "Hlásík" a to vzhledem k jejich odolnosti proti vodě a také ceně - jsou za pouhých 2.000 korun za kus.

Po sbalení své výbavy usedám do terénního automobilu značky TUTEX, který je nejvhodnějším dopravním prostředkem pro tyto účely, tankuji benzin u firmy Spell a vyjíždím na svůj první letošní rybolov. Kam, no samozřejmě na Rio Brave do Španělska."

A pak jsem se vzbudil, protože na mě zvonil listonoš, který mi přinášel můj důchod.


Tento začátek článku je samozřejmě něco jako pokus o aprílový žert a pokus o parafrázování některých článků vycházejících v různých rybářských časopisech. Je mi jasné, že na speciální rybářskou výbavu nemá většina normálních řadových rybářů ani pomyšlení a rybáři důchodci za svého důchodu již vůbec ne.

Řada z podobných obdob mnou parafrázovaných článků není ničím jiným nežli placenou reklamou, pomocí které si jejich autoři přivydělávají na svoji speciální výbavu. Nic proti tomu nemám a chápu že rybařina se stala obrovským světovým průmyslovým odvětvím s velkou konkurencí, kde výrobce bez reklamy nemá šanci. Osobně si ale myslím, že se to již začalo trochu přehánět a některé rybářské publikace se staly pouze reklamními plátky, bez ohledu na odbornost a přínos publikovaných článků pro většinu rybářů, myslím tím normálních rybářů, kteří mají tak maximálně na to aby si párkrát za sezónu koupili pytlík boilies a to ještě těch levnějších.

Nejsem odborník na rybí anatomii a jejich schopnosti čichové, zrakové atd. ale docela mi připadá úsměvné, když některý autor popisuje různé druhy vůní či esencí od různých značkových firem s tím, které jsou nejkvalitnější - samozřejmě ty, jejichž reklamu zajišťuje on, a jen tak mimochodem potom do článku napíše, že kapr nerozezná vůně ale pouze pozná změnu PH v okolí.

Nechci tady rozebírat ani rozpitvávat různé diskutované věci, jako například možné náhrady drahých rybářských chemikálií od značkových firem domácími levnými a dostupnými prostředky, jako je např. často diskutované maggi, granule pro psy, perníkové koření, vanilkové esence a pod. Například některé potravinářské esence jsou po přebalení do jiného obalu často prodávány za podstatně vyšší cenu - jako speciální rybářské esence. Osobně se ale domnívám, že někteří rybáři si udělali ze svého hobby dobře vynášející byznys a ti ostatní, kterých je většina, jim to financují a to například jenom tím, že si kupují ty rybářské publikace, které publikují uváděný druh článků. Díky podobné reklamě se i značně snižuje odborná kvalita některých rybářských časopisů.

Možnost proniknout do těchto špiček má samozřejmě každý a také mnoho rybářů se o to snaží. Je to samozřejmě v pořádku, ale hlavním důvodem mého pokusu o tento článek je to co mi štve a sice zesměšňování některých normálních rybářů a rybářů důchodců zejména. Já jsem důchodce a pokud jste dobře počítali v prvé části článku, tak jste došli na sumu více jak 30.000 korun a to jsem neuváděl speciální stojany a další výbavu nutnou pro extrémní rybolov velkých kaprů. Já si to jako důchodce nemůžu dovolit, ale přesto chytám i velké kapry. Pruty nakupuji po frcech, stojan jsem si vyrobil sám za pomoci kamaráda, ale co je hlavní nepodlehl jsem reklamě a směsi si míchám pouze z u nás dostupných a levných ingrediencí. Právě používání těchto citovaných ingrediencí mě přivedlo k závěru, že většina reklam okolo esencí, stimulátorů, olejů, sladidel importovaných k nám z celého světa od firem, které svůj program postavily právě na boomu okolo rybaření, není nic jiného nežli tahání peněz z kapes rybářů - vše, nebo alespoň většina ingrediencí se dá nahradit tuzemskou levnou surovinou. Obdobné je to i u prutů. Já používám na velké kapry staré dělené plné lamináty vyráběné dříve u nás, které kupuji je ve frcech po zhruba 200 korunách. Mohu srovnávat, protože při odchodu do důchodu jsem dostal Carp speciál v hodnotě asi 7.000 korun a zatím my to vychází při srovnávání akcí obou druhů asi na stejně.

Je pravda, že kapra většího jak 15 kg jsem u nás ještě nechytil, ale těch 15ti kilových jsem chytil mnoho a ani v jednom případě jsem nepoužil ingrediencí z našich reklam nebo značkovou výbavu.

Je mi jasné, že pokud by někdo tento článek publikoval, tak se stávám úhlavním nepřítelem všech "slavných" výrobců i jejich propagátorů, včetně vydavatelů jejich článků. Takže asi nemám šanci...

Petrův zdar
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 cipela cipela | Web | 10. června 2009 v 7:43 | Reagovat

pls spratelime odepis na muj blog a hlasuj v anketkach a hitparade pls

2 DědaLebeda DědaLebeda | Web | 11. července 2009 v 0:46 | Reagovat

SUPEEEER - Úvodem jsi mně postrašil, s kým že to mám já - též důchodce tu čest..Sežral jsem ti to, jak se říká i s navijákem FUJ..FUJ..Kocoure - to máš u mne. Také mi stačí, když Lebedová po mém odchodu zjišťuje a doplňuje ingredience do špajzky. Jediná útěcha pro ní je, když jí zanechám několik bramborových knedlíků, čerstvě ráno pro rybyčky uvařených.. Kdysi, když jsem bral sebou syna, ten zase měl zálibu zbodnout mi kolínka se skořicí a vanilkou promíchané. Ach jooooooooooo...nemáme to lehké.
---(:-§o)))   ,.DL. :-?

3 natálka natálka | 22. listopadu 2010 v 18:00 | Reagovat

)..

4 natálka natálka | 22. listopadu 2010 v 18:05 | Reagovat

haha ???  :]

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama